info@milad-tech.com 09916035628

Model-View-Controller

اولین ویژگی های کدایگنایتر،  پیروی از مدل سه لایه MVC است.

که باعث کار کردن و کد زنی راحت تر می شود و طبق قوانین ساده پیش می رود.


استفاده راحت از کد های دیتابیس

این فریم ورک با داشتن کلاس های دیتابیس باعث شده تا کار با دیتابیس در هنگام کدزنی برای شما راحت تر بشود

این فریم ورک دارای form validation است.یعنی شما میتوانید برای ثبت اطلاعات یا ویرایش آنها از فرم های html استفاده کنید .در   back end از کدهای فرم ولیدیشن استفاده کنید .++خطاگیری برای شما راحت تر بشود و اعتبارسنجی را به راحتی انجام دهید.به طور مثال: شما برای اینکه دوبار یک داده را در پایگاه داده ذخیره نکنید باید مدام بصورت دستی دیتابیس را چک کنید.حالا فرض کنید 1000عدد داده درون دیتابیس دارید، آیا وقت و خستگی چشم و خطا بینایی اجازه میدهد تا آنها را چک کنید و مطمئن شید؟بی شک جواب شما خیر است.پس بهتر از با یک کد نصف خط form validation، این مورد را چک کنید. آن کد is_unique است.


حجم و وزن کم

منظور ما از حجم و وزن کم این است که، حجم و فضای زیادی اشغال نمیکند .

به راحتی روی هاست سرور اصلی هندل میشود و مشکلی از بابت حافظه بدست نمیاد.

امنیت بالا

مهمترین مسئله در طراحی سایت، امنیت آن است که از دست هکرها و کرکرها در امان باشد.

کدایگنایتر خیال شما رو از بابت این موضوع راحت کرده چون دارای امنیت بالایی است کار تداخل کننده های امنیتی را سخت کرده است.


ارسال ایمیل

کدایگنایتر با داشتن کلاس ارسال ایمیل، کار کدزنی برنامه نویسان رو در کدهای ارسال ایمیل back end راحت کرده است .

دیگر نیاز به کدهایی با طول زیاد ندارد.

آپلود فایل

وقتی کلاس آپلود فایل در فریم ورک باشد، امکان آپلود فایل راحت میشود.

باید خوشحال باشید چون کدایگنایتر این امکان رو داره.


کتابخانه

بزرگترین کتابخانه کمکی(helper) را دارد. با استفاده از این شما از کدهای کمکی استفاده  می کنید تا کارایی سایتتون بالا برود و راحت تر کد بزنید.آیا شما دوست ندارید در view از توابع پیش تعریف شده خودتان استفاده کنید؟در کدایگنایتر این امکان وجود دارد که در قسمت view از توابع و function هایی که خودتان از پیش نوشه اید، استفاده کنید. یک نوع قابلیت آسیب پذیری امنیت کامپیوتر است. معمولاً در برنامه های کاربردی web بکار می رود.هکرها را قادر می سازد تا صفحات وب را از طریق تزریق اسکریپت سمت client هک کنند.دلیل به وجود آمدن این آسیب پذیری عدم اعتبارسنجی ورودی‌های کاربر است. و مهاجم می تونه با تزریق اسکریپت‌های مخرب در سایت از این آسیب پذیری سو استفاده کنه.کدایگنایتر از این آسیب پذیری جلوگیری میکند . دیگر هکرها یا افراد بدخواه نمیتوانند آسیبی به محیط وب بزنن و آن را هک کنند.اگر نرم افزار تجاری شما روز به روز در حال رشد است .برای نگه داشتن برنامه، نیاز به چالش کشیدن آن است اینجاست که Unit testing  نقش مهمی در موفقیت شما دارد.با کمک Unit testing میتونیم هر متد را به تنهایی مورد بررسی قرار دهیم برای اینکه مشخص بشه که آن ها برای استفاده مناسب هستند یا نه! در کدایگنایتر این امکان وجود داره که به طور مستقیم ، یک واحد به عنوان کوچکترین بخش قابل آزمون از یک نرم افزار را مشاهده کنیم. در کدایگنایتر ، یک واحد می تونه کل یک ماژول به حساب بیاد، اما بیش تر اوقات آن،  یک روش و تابع منحصر به فرد است دارای کلاس تقویم است که با استفاده از آن برنامه نویس دیگر لازم نیست از کدهای پیچیده برای ایجاد تقویم قمری استفاده کند. برای شما بخش application، که همان هسته اصلی یک سایت است. را به چندین بخش جدا کرده.تا راحت تر مشکلات پیدا بشه و بدونید هر قسمت چه کاری را انجام میدهد و دسترسی راحت باشد. به طور مثال این بخش به config , views, model, helper  و …… تقسیم بندی شده است برای آشنایی بیشتر با این ویژگی، شما میتوانید به وبلاگ تابان شهرسری بزنید.یک ویژگی مهم دیگر در کدایگنایتر   encrypt کردن داده ها است. وقتی شما یک داده را از طریق url میفرستید یا به اصطلاح برنامه نویسی به جایی پاس میدهید آن داده باید از حالت دید کاربر خارج بشود و با کلیدی رمزنگاری شود .سپس در جایی که میخواهد استفاده شود دوباره رمزگشایی شود.این مهمترین مسئله امنیت است چرا که داده های کاربران فوق العاده مهم هستن و هیچکسی نباید به آنها دسترسی داشته باشید. کدایگنایتر به راحتی این کار را برای شما انجام میدهد تا داده های مهم شما از دید هکران و مخربان در امان باشد.برای مشاهده مقاله طراحی سایت با mcv کلیک کنید.


مدیریت session

ویژگی بعدی و پرکاربرد دیگر مدیریت session است. بیشترین کاربرد session بعد لاگین کردن است.در لاگین وقتی میخواهیم اطلاعاتی را بعد صحت دسترسی بگیریم و از آن استفاده کنیم از session استفاده میکنیم که راحت اطلاعت را در آن ذخیره کرده و بعد هرجا که نیاز باشد کلمه کلیدی را فراخوانی میکنیم.

0 آیتم ها
0 تومان