info@milad-tech.com 09916035628
تفاوت بین برنامه نویس، کد نویس و توسعه دهنده February 07, 2022 - توسط مدیر

تفاوت بین برنامه نویس، کد نویس و توسعه دهنده

شاید در گذشته درباره این عناوین شغلی شنیده باشید، اما دقیقاً تفاوت آنها چیست؟ برخی افراد ادعا می کنند که بیشتر به تحصیلات شما و آنچه که به دست آورده اید بستگی دارد. به نوعی، این ممکن است درست باشد، اما برخی دیگر ادعا می کنند که گاهی اوقات شرکتی که برای آن کار می کنید تصمیم می گیرد که برنامه نویس، توسعه دهنده یا غیره باشید و آن را صرفاً یک عنوان شغلی می کند. بیایید نگاهی دقیق تر به این بیندازیم.


۱. کدنویس


کدنویس مسئول نوشتن کدی است که باعث می شود اکثر برنامه های ما به درستی اجرا شوند. کسانی که کدنویس هستند، توانایی ایجاد نرم افزاری را دارند که می تواند نه تنها در برنامه ها، بلکه در بازی های ویدیویی، پلتفرم های رسانه های اجتماعی و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد. کدنویس ها گاهی اوقات نمی توانند تمام مراحل مورد نیاز در ساخت نرم افزار مانند طراحی یا آزمایش را انجام دهند، آنها عمدتاً فقط در مرحله نوشتن کد پایه شرکت می کنند. در برخی موارد، افرادی هستند که اگر آنها را کدنویس صدا کنید ممکن است آزرده شوند.


۲. برنامه نویس


یک برنامه نویس یک فرد تخصصی تر است. آنها می توانند نرم افزار کامپیوتری را در هر زبان کامپیوتری اولیه مانند جاوا، پایتون، لیسپ و غیره ایجاد کنند. گفته می شود برنامه نویسان فراتر از کدنویس ها هستند، ممکن است خودشان در یک زمینه تخصص داشته باشند یا حتی ممکن است دستورالعمل هایی را برای سیستم های مختلف بنویسند.


آنها همچنین الگوریتم ها را به خوبی درک می کنند. برنامه نویسان می توانند شبیه به Developers باشند، اما آنهایی که پیاده سازی می کنند با کسانی که می توانند ساختار کلاس خوبی را در نرم افزار طراحی یا انجام دهند، یکسان نیستند. آنها می توانند از بسیاری از جزئیات مراقبت کنند.


۳. توسعه دهنده


یک توسعه دهنده می تواند بدون توجه به طراحی و سایر ویژگی ها یک نرم افزار کامپیوتری کامل بنویسد و ایجاد کند. آنها برای توسعه هر برنامه نرم افزاری کلیدی هستند. آنها همچنین حداقل در یک زبان برنامه نویسی متخصص هستند. برخی از مردم آنها را حرفه ای واقعی می دانند که می توانند از همه ژنرال ها مراقبت کنند. بر خلاف برنامه نویسان، گاهی اوقات توسعه دهندگان می توانند در مورد توسعه نرم افزار کلی تر عمل کنند.

0 آیتم ها
0 تومان